/Inspiratie/

Spreektaal of schrijftaal, kwestie van balans

By |2018-12-13T16:09:34+00:00december 13th, 2018|Geen categorie|

Vanmorgen zat ik in de trein te lezen in de 'Wetten van de winnaars', terwijl mijn vouwfiets balanceerde tussen de wand van het treinbalkon en het klapstoeltje waarop ik zat. "Winnaars [...] vinden de juiste balans", las ik. Dat lukte me dus aardig, qua vouwfiets in elk geval. "Ze blazen de loftrompet, maar echter niet [...]

Je ‘over mij’-pagina gaat (niet) over jou

By |2018-10-20T15:21:50+00:00oktober 2nd, 2018|Geen categorie|

Niet blij met ‘over mij’ Eigenlijk durf ik dit blog niet te publiceren. Want hij gaat over je ‘over mij’-pagina op je website, en als ik ga vertellen hoe je die effectief en aantrekkelijk kunt schrijven dan is er een aardige kans dat je de mijne gaat bekijken. Dat vond ik eerlijk gezegd niet zo’n [...]

Zo maak je er een verhaal van (en waarom je dat wilt)

By |2018-10-20T14:58:45+00:00september 24th, 2018|Geen categorie|

De held van dit verhaal Er was eens…  zo’n ondernemer die vol zit met anekdotes. Als je hem over zijn werk aan de praat krijgt, vertelt hij het ene verhaal na het andere: hilarische gebeurtenissen, ontroerende momenten, memorabele opdrachten. Je ziet het zó voor je. Je leeft mee, en je weet meteen: als ik de [...]

Schrijven doe je niet achter je scherm (maar terwijl je de was ophangt)

By |2018-10-20T14:54:39+00:00juni 5th, 2018|Geen categorie|

Schrijven doe je niet achter je scherm (maar terwijl je de was ophangt) "En waar lopen de deelnemers tegenaan?", vraag ik. Een opdrachtgever en ik zijn bezig de leerdoelen te formuleren voor een in-company schrijftraining in zijn bedrijf. Hij noemt drempels  die zijn collega's ervaren als ze webteksten schrijven. Ze willen graag bondiger schrijven. Aantrekkelijk. [...]

Waarom de lezer van je blogs niet tussen de 35 en 50 jaar is

By |2018-10-20T14:51:57+00:00mei 22nd, 2018|Geen categorie|

Waarom de lezer van je blogs niet tussen de 35 en 50 jaar is Heb jij ook een ideale klant? Ja hè? Alle business coaches en netwerkcollega's vertellen hoe belangrijk dat is, dus ook jij hebt een beeld van je ideale klant. Hij of zij is degene die je wilt bereiken. Degene die gebaat is bij jouw [...]

Hoe je toch een blog kunt schrijven als je innerlijke criticus zich ermee bemoeit

By |2018-10-20T14:49:22+00:00april 17th, 2018|Geen categorie|

Wie houdt jouw pen vast? - Hoe je toch een blog kunt schrijven als je innerlijke criticus zich ermee bemoeit Soms staat een blog in één keer op papier. Maar meestal niet. Nee, ook bij mij niet. Voor opdrachtgevers vloeien de woorden best makkelijk uit mijn toetsenbord, maar bij een blog voor Teksten voor Trainers [...]

Oneindig veel onderwerpen voor je blog

By |2018-10-20T14:47:50+00:00april 5th, 2018|Geen categorie|

Je weet oneindig veel onderwerpen voor je blog (als je naar jezelf luistert) Staat 'blog schrijven' vandaag weer op je actielijst? Net als gisteren? Het is niet dat je niet wilt, en natuurlijk zie je het belang van bloggen (een succesvolle zzp'ers is immers meestal een Zeer Zichtbare Professional) - maar waar moet je het [...]